יש אנשים שאוהבים ללכת לסופרמרקט, להגיע פיזית למקום, לראות את המוצרים, לחוש ולבחור אותם בעצמם, לשלם במקום במזומן או בכרטיס אשראי ולאסוף את המוצרים עצמאית. לעומתם, יש הרבה מאוד אנשים שהביקורים בסופרמרקט מאתגרים או מיותרים עבורם. מסיבה זו, בשנים האחרונות פיתחו מרבית רשתות השיווק אפליקציות ואתרי אינטרנט המאפשרים לבצע את הקניות דרכם. באתרים/אפליקציות אלו נמצא קטלוג המוצרים של הרשתות וניתן לגלוש בין הקטגוריות ולסמן אילו מוצרים רוצים לרכוש. לרכישה אונליין יש יתרונות רבים, אשר העיקריים שבהם הם החסכון בזמן (של הנסיעה, החנייה, עריכת הקניות והעמידה בתור) ובאנרגיה (לא צריך לסחוב) והימנעות מהפיתוי לרכוש מוצרים שלא באמת צריכים. כמו כן היא גם מהווה פיתרון למקרים בהם אין אפשרות להגיע פיזית לסופר.
את הקניה עצמה מבצעים עובדים הנקראים "מלקטים", אשר בוחרים את הירקות והפירות, את הבשר ומוצרי מעדניה אחרים ומלקטים מהמדפים את המוצרים שבחר הלקוח באתר האינטרנט. לאחר שהשלימו את ליקוט המוצרים נשלחת ההזמנה ללקוח.
נושאי הלימוד בהדרכה זו:
1. הורדת אפליקציה או כניסה לאתר והרשמה
2. חיפוש מוצרים
3. הוספת מוצר לסל הקניות
4. הסרת מוצר מסל הקניות
5. בדיקת זמינות משלוחים ובחירת מועד משלוח
6. אישור ההזמנה ומעבר לתשלום מאובטח
לשם הנוחות ההדרכה מתייחסת כדוגמה לאתר של שופרסל אונליין, אך תוכלו בהחלט לבחור לרכוש דרך אתרים/אפליקציות של רשתות אחרות במקום זאת ולהיעזר שם במידע שקיבלתם מההדרכה.
הורדת אפליקציה/ כניסה לאתר והרשמה
ראשית יש להיכנס לאתר האינטרנט של הסופר (זהו לינק מקוצר לאתר): https://bit.ly/3eslIaY
או להוריד את האפליקציה מחנות האפליקציות של גוגל (למכשירי אנדרואיד):
או מחנות האפליקציות של אפל:
לאחר שנכנסתם לאתר או הורדתם את האפליקציה, עליכם להירשם לפני שתוכלו לבצע כל פעולה.
על מנת לעשות זאת, עליכם ללחוץ על "הרשמה", כפי שמופיע בדוגמה מטה:
לאחר שלחצם על "הרשמה", במידה והינכם חברי מועדון תתבקשו להזין את מס' תעודת הזהות איתה נרשמתם למועדון הלקוחות ואז ללחוץ על "המשך".
במידה ואינכם חברי מועדון, עליכם לבחור באפשרות "המשך תהליך הרשמה" המופיעה בכחול מתחת ל"אינך חבר מועדון?", למלא את הפרטים המופיעים במסך הבא ובסיום ללחוץ על "שמירה":
בסיום ההרשמה תועברו למסך הבא, וע"י לחיצה על "התחל קניה" שבתחתיתו תוכלו להתחיל להוסיף מוצרים לסל:
חיפוש מוצרים
על מנת לחפש את המוצרים שברצונכם לרכוש, עליכם להקליד את שם המוצר המבוקש בשורת החיפוש. פעולה זו תביא לפתיחת חלון ובו אפשרויות שונות:
לחצו על מקש ה-Enter במקלדת על מנת לראות את כלל האפשרויות.
הוספת מוצר לסל הקניות
לאחר שבחרתם במוצר הרצוי (ע"י לחיצה עליו), יוצג בפניכם חלון בו תצטרכו לבחור את הכמות אותה תרצו להזמין (למשל 2 יחידות) ע"י לחיצה על + להגדלת הכמות או על - להקטנת הכמות/ מס' היחידות.
מעבר לשם המוצר, מחירו וכמותו, חלון זה גם מאפשר לכם לקבל מידע נוסף על המוצר ולתת הנחיות ספציפיות באשר אליו. כך בשורת "הקלד הערה", באפשרותכם להזין בקשה ספציפית, למשל "תוקף של 4 ימים לפחות" או כשמדובר בירקות/ פירות: "עגבניות קשות" או "סלק בגודל בינוני" למשל (אל תשכחו ללחוץ על "הוסף" לשמירה). הערה זו תעזור למלקט ההזמנה להבין בדיוק במה הינכם מעוניינים. בשורת הנתונים, שהינה השורה האחרונה בחלון, מוצגים פרטים שונים על המוצר, כגון משקלו, הארץ בה הוא מיוצר וכדומה. מתחת לשורה זו, מופיע גם מידע על רכיבים וערכים תזונתיים.
על מנת להוסיף את המוצר לסל הקניות, עליכם ללחוץ על "הוסף לרשימה".
לאחר הוספת המוצר לסל הקניות, תוכלו לראות אותו (ומוצרים נוספים שהוספתם) בסל הקניות המופיע בחלון הנמצא בצידו השמאלי של המסך:
שימו לב כי לעיתים תוצג על תמונת המוצר המופיעה בסל המוצרים הודעה כי המוצר חסר במלאי. במקרה כזה תוכלו להחליף את המוצר במוצר דומה או של מותג אחר, או להסירו מסל הקניות.
הסרת מוצר מסל הקניות
על מנת להסיר מוצר מסל הקניות, עליכם להצביע עליו עם סמן עכבר המחשב, ואז ללחוץ על ה-X שמופיע ממש מעל המוצר:
בדיקת זמינות משלוחים ובחירת מועד למשלוח
לאחר שסיימתם להוסיף מוצרים לסל הקניות, עליכם לבדוק מהי זמינות המשלוחים של הסופרמרקט, כלומר מתי אפשרי להביא אליכם את המשלוח שהזמנתם. על מנת לעשות זאת, ראשית עליכם ללחוץ על "זמינות משלוחים" שבמלבן האדום מעל לסל הקניות. לאחר מכן על המסך יוצג חלון כחול-לבן, בו תתבקשו למלא פרטים למשלוח (כתובת, סוג בית וכדומה). לאחר שהזנתם את כל הפרטים המבוקשים (שימו לב שגללתם עד לתחתית המסך באמצעות גרירת פס הגלילה למטה), לחצו על "שמור" (מופיע על רקע אדום).
לאחר שלחצתם על "שמור" יוצג בפניכם חלון נוסף, ובו תתבקשו לבחור את זמן המשלוח הרלוונטי בהתאם לזמינות רשת השיווק. מתחת למילה "שעה" יוצגו השעות בהן אפשרי לבצע משלוח ומשמאלן תוצג עלות המשלוח באותה השעה. במידה ותרצו לשנות את היום בו יבוצע המשלוח, תוכלו לעשות זאת ע"י לחיצה על החץ המופיע משמאל לתאריך ובחירה ביום/ תאריך הרצוי וכמובן בחירה בשעה הרצויה לאחר מכן.
לאחר שבחרתם את זמן המשלוח הרצוי, לחצו על ה-X המופיע מצד ימין של שורת הכותרת המוצגת בתחילת החלון על מנת לצאת ממנו:
אישור הקנייה ומעבר לתשלום מאובטח
לאחר שבחרתם זמן למשלוח, הגיעה העת לעבור למסך התשלום המאובטח, בו תסיימו את הרכישה, זאת ע"י לחיצה על מלבן "לתשלום" הנמצא מתחת לסל הקניות, ליד הסכום לתשלום:
לאחר הלחיצה על "לתשלום" תועברו למסך "סיכום הזמנה", בו יוצגו כל המוצרים שהכנסתם לסל כמו גם הסכום הסופי לתשלום (יוצג מתחתיהם). זוהי בעצם ההזדמנות האחרונה להוסיף או להסיר מוצר כלשהו לפני סגירת התשלום.
על מנת לעבור למסך הזנת פרטי התשלום, יש ללחוץ על "מעבר לקופה":
לפני שתועברו למסך המבוקש, תידרשו להזין שוב את ססמתכם בחלון הבא (מטעמי אבטחה):
לאחר הזנת הסיסמה, תועברו לחלון "פרטי משלוח ותשלום", בו תתבקשו להזין את פרטי התשלום ובסיום ללחוץ על "אישור" לאישור ההזמנה והתשלום וסגירת החלון.
לסיכום, באתרים/אפליקציות שפיתחו רשתות השיווק בשנים האחרונות ניתן לערוך קניות אונליין על ידי חיפוש מוצרים וסימון של המוצרים אותם רוצים לרכוש. לרכישה אונליין יש יתרונות רבים, אשר העיקריים שבהם הם החסכון בזמן ובאנרגיה וההימנעות מהפיתוי לרכוש מוצרים שלא באמת צריכים. כמו כן היא גם מהווה פיתרון למקרים בהם אין אפשרות להגיע פיזית לסופר. בהדרכה זו למדנו להוריד את האפליקציה/להיכנס לאתר ולבצע הרשמה; לחפש מוצרים; להוסיף מוצר לסל הקניות; להסיר מוצר מסל הקניות; לבדוק את זמינות המשלוחים ולבחור מועד למשלוח; לאשר הזמנה ולהזין פרטי תשלום.
אתם מוזמנים להמשיך ולגלוש במרכז ההדרכה שלנו וללמוד תכנים נוספים.
בהצלחה,
TechBuddy
Opmerkingen